Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Activitet's problemer?

Udskriv debat

Activitet's problemer?
Skrevet af nicol, 20/11-2005 20:15 (#1)

Hej

Når jeg laver en activitet i AE så kan jeg lave noget der hedder "begin pasing path". så nu er mit spørgsmål så er der nogen der ved hvordan den bruges i forbindelse med en activitet.

Mvh

Nicolai
Brugers avatar
nicol

Medlem

Antal indlæg: 81
Alder: 41
Status:

SV: Activitet's problemer?
Skrevet af KÃ¥re, 22/11-2005 00:29 (#2)

Ideen er, at hvis du f.eks. har et spor der deler sig i to lige før en perron, så kan du på den måde fortælle MSTS at dit player-tog kan benytte det ene eller det andet, alt efter hvilket der er frit. Du vil så også se i AE'en at begge spor bliver grønne.

Det er jo vældig smart hvis man kører et lyntog efter et bumletog. Når så bumletoget stopper på stationen, kan man selv bruge det andet spor automatisk.

Det store problem er, som så meget andet i MSTS, at det ikke virker (jeg har i hvert fald aldrig kunnet få det til det). :evil:

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem

Antal indlæg: 106
Bopæl: København
Alder: 75
Status:

Skrevet af KimEast, 22/11-2005 11:27 (#3)

Nicolai .. den virker KUN for godstoge (hvis den overhovedet virker). Grunden til den ikke virker for andre toge er den simple, at systemet SKAL vide hvad for spor du kører ind på, når du laver time-planen. Men prøv med et godstog/arbejdstog, eller andet der ikke skal bruge tider på stationerne. Har prøvet mange gange, og MSTS er ikke lige så udviklet hvad lige DET angår. Nyere verioner af MSTS (der vist aldrig kommer), ville hjælpe betydeligt Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af knudbe, 22/11-2005 19:39 (#4)

Hvis det virker, vil det så ikke også virke for gennemgående passagertog?
Et sådan har jo ikke pågældende station vist i timeplanen.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af nicol, 22/11-2005 21:35 (#5)

hej

Tak for svarene det tyder alså på, at en af grundene til hvorfor jeg ikke kan få det til at virke skyldes en af de utallige msts fejl der er, men tak for hjælpen, det kunne måske tænkes at jeg får brug for jeres hjælp igen en anden gang.

Mvh

Nicolai
Brugers avatar
nicol

Medlem

Antal indlæg: 81
Alder: 41
Status:

Skrevet af KimEast, 22/11-2005 22:46 (#6)

Til Knud: Tror faktisk ikke den VIL virke. Enten fordi den blir forvirret af alle vores PU-signaler (der jo er ukendt begreb i USA) , eller den bare er en bug, af mange andre! - Og til Nicolai: Ja, det ville være fedt hvis den virkede, at systemet selv fandt en alternativ rute gennem en station. Men det tog der skal overhales, har jo forlængst spærret 4-5 blokke frem. Skal den virke, skal der laves nye signal-typer, der som standart er RØD, indtil man kører over et punkt, der aktiverer signalet! -- Men det er vist også noget buggy noget .. Sad Uhygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Spring til debat:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 's problemer?' IN BOOLEAN MODE) AND thread_id != 4235 AND tf.forum_access = '0...' at line 4
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: ' class='textbox' style='font-size:11px;width:99%' onclick='javascript:this.select();' />