Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Som lovet: Ny avanceret aktivitet på vej

Udskriv debat

Som lovet: Ny avanceret aktivitet pÃ¥ vej
Skrevet af KimEast, 22/4-2005 12:42 (#1)

Hej alle! Sidder og bakser med en ganske omfattende aktivitet, der har både en del rangeringer og overraskelser undervejs. Aktiviteten er lavet til Denmark1b p8 fordi jeg starter ved Fredensborg. Her en lille forsmag på hvad der venter:

1. Man starter med 80 km/t udenfor Fredensborg med Me1509 og 3 B2000-personvogne. Ved Fredensborg standser man, for her skal officerer fra Livgarden med, de har lige været hos dronningen til taffel. ØØhm, hvor skal vi hen du?? Joo, vi skal til øvelse i Oksbøl. Dvs det kan vi ikke lige, da vi kun har spor til Kolding, men så må vi ta så langt vi kan. Wink

2. Ved Hillerød skal vi have nogle godsvogne med, dem med presseninger, hvad der er indenunder dem, siger jeg ikke Smile

3. Ved Allerød er vi jo lige ved sjælsmark og Høvelte Kaserne, så der står ý mill soldater og skal med, plus en del godsvogne. Det må vi så ha med.

4. Ved Hellerup får vi problemer. DSB påstår vi ikke kan komme op ad bakken til Lersøen! (tror de har ret.) .. Så nu sker der ENTEN det, at vi fortsætter ad S-banen mod KbhH, ELLER vi rangerer baglæns helt ud af stationen mod Klampenborg ad Kystbanen, og går ind gennem hellerup den vej og ad Kydsbanen mod KbhH.

5. Ved KbhH igen problemer. Der er nedbrud af RE ved Valby. Vi blir ledt udenom via KbhG.

6. Ved Htå problemer med sporskifter og toge der er brudt ned. Vi blir ledt i spor 4, helt Tv mod ROS.

7. Ved ROS skal vi rangere . Et andet godstog med materiet til Oksbøl er brudt ned her, så vi skal overtage så meget vi kan af dette godstog.

8. Ved Sprogø skal vi V-kørsel mod Nyborg. Sporarbejde mv.

9. Ved Odense skal vi et eller andet jeg ikke lige ved endnu. Smile Smile

10. Mellem Holmstrup pg Tommerup er sporet ikke ok, så vi ryger i V-sporet.

11. Mellem Middelfart og Snoghøj/Taulov er vi i venstre sporet.

12. I taulov skal vi et eller andet jeg endnu ikke ved hvad er .. Smile

13. endelig ankommer vi i Kolding med flere km langt godstog. Eller det der er værre Smile

...

Dette var en kort gennemgang af de planer jeg har med denne lille enkle aktivitet Smile

Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

SV: Som lovet: Ny avanceret aktivitet på vej
Skrevet af caa, 22/4-2005 13:11 (#2)

Det må jeg sige fed tur, vi venter med spænding. hilsen Caa Smile Smile
Brugers avatar
caa

Meget øvet

Antal indlæg: 398
Alder: 53
Status:

Skrevet af lbr40, 22/4-2005 13:59 (#3)

Det må da være på tide at få en materielliste allerede nu, hvis der ikke skal ske yderligere forsinkelser på vej mod.....(Ha,ha) Grin
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af KimEast, 22/4-2005 15:12 (#4)

Well, det er især AI-togene der er en del materiel ved. Og så langt er jeg ikke. Skal da lige ha dette tog til at gå op i en større enhed. MSTS er jo så smart, at skal man rangere, skal man helt op 3 meter før det røde lys, før man får lov at bakke. Så er det bare at kunne nå at bremse Smile ... men skal da nok fortælle når det ligner noget.. Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af stigc, 22/4-2005 18:50 (#5)

KimEast skrev:
<snip en hel masse>
2. Ved Hillerød skal vi have nogle godsvogne med, dem med presseninger, hvad der er indenunder dem, siger jeg ikke Smile

3. Ved Allerød er vi jo lige ved sjælsmark og Høvelte Kaserne, så der står ý mill soldater og skal med, plus en del godsvogne. Det må vi så ha med.

4. Ved Hellerup får vi problemer. DSB påstår vi ikke kan komme op ad bakken til Lersøen! (tror de har ret.) .. Så nu sker der ENTEN det, at vi fortsætter ad S-banen mod KbhH, ELLER vi rangerer baglæns helt ud af stationen mod Klampenborg ad Kystbanen, og går ind gennem hellerup den vej og ad Kydsbanen mod KbhH.

<snip noget mere>

Dette var en kort gennemgang af de planer jeg har med denne lille enkle aktivitet Smile

Hygge KimE

Da ME jo ikke er udstyret med HKT, så er man vel tvunget til at løbe om i Hillerød, og kører via Helsingør, eller kommer man jo ikke ind på Hellerup. Angry
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger

Antal indlæg: 680
Alder: 65
Status:

Skrevet af KimEast, 22/4-2005 18:53 (#6)

Njaaa -- nu er der ikke HKT før Hellerup (dvs det er der idag , men ikke for et par måneder siden!) , men Denmark1b har IKKE fået HKT før efter Hellerup, så jeg redder den indtil Hellerup ihvertfald, ikk? Wink men in real KUNNE ME bare køre på de ydre signaler fra Hellerup og helt til HøjeTåstrup hvis det skulle være Wink ((men det er ikke muligt at lave i MSTS)) .. Hygge. KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af 95mira, 23/4-2005 00:26 (#7)

Så forsætter aktiviteten vel på VDK til Esbjerg og på VNJ beta 3 til Oksbøl Wink ?
Brugers avatar
95mira

Ekspert

Antal indlæg: 1238
Alder: 35
Status:

MVH
Mikkel

Skrevet af KimEast, 23/4-2005 14:47 (#8)

N E M M E R L I G !!!! Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimEast, 30/4-2005 13:43 (#9)

Hej igen, en lille rapport om hvordan det går: Joo, hvis man ikke har lært at rangere, koble til og fra i de rigtige hastigheder mv, så lærer man det her. Og vi skal nok komme over Lersøen alligevel. Vi har fået fat i et ekstra loko fra Banestyrelsen der venter på os ved Birkerød St. Rangeringen den med at bakke udenfor Hellerup og ud på Kystbanen kan vi heller ikke, vi er for TUNGE! og der er jo en bakke ned lige efter, på S-bane-sporet. Der sad jeg fast 3 gange før jeg opgav DEN vej Smile Så er det bare om i alle har RAM nok? Dem med 512MB RAM kan vist LIGE være med, men dem under, kan ikke være med ret længe Sad .. Nå, skal videre, og ha sat en hel del AI-toge på sporet også.. pyyh ! Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af 95mira, 1/5-2005 00:51 (#10)

Hey Kim?
Holde du fast ved at bruge ME 1509? Den er jo ikke godkent til at passere bæltet (se http://www.tog-sim.dk/PNphpBB2-viewto...-3226.html )
Brugers avatar
95mira

Ekspert

Antal indlæg: 1238
Alder: 35
Status:

MVH
Mikkel

Skrevet af KimEast, 1/5-2005 12:39 (#11)

Jamen det blir så IKKE 1509, men en anden ME der må køre under Storebælt. Og så er jeg lidt itvivl om jeg skal lave et rent gods-militær-tog (den godsvogn med en tank på, får alt til at gå ned her, så den dur ikke!), - eller kombineret, med personvogne og gods, eller ren soldater-tog?? Hmm, eller bare 3 aktiviteter Smile Smile Smile *LOL*

Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimEast, 4/5-2005 22:48 (#12)

SKOD! MØG! DAMN! OSV!! Sidder her og er godt på vej til at være færdig, og så ganske pludseligt, så forsvinder ALT det materiel jeg har lagt der skal rangeres rundt med, det kan jeg slet ikke se på editoren! Desuden de beskeder jeg har lagt ud på ruten, de er ikke væk, men jeg aner ikke hvor de er, da INTET kan ses på editoren Sad -- SKOD! Forfra ... Uhygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimS., 5/5-2005 13:21 (#13)

Prøv MSTS fix.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Status:

Skrevet af KimEast, 5/5-2005 14:38 (#14)

Tja, den har jeg så bare ikke lige, og kan ikke finde den her på sitet, eller andre steder. Har du et link?

Hygge
KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af lbr40, 5/5-2005 16:20 (#15)

Hej KimE,

MSTS Fix findes her: http://www.oldtimerklubben.dk/velkomm...kommen.htm under værktøjer.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af BlackChart, 5/5-2005 16:21 (#16)

Kig på Oldtimerklubben's site, da den ligger der Wink Under Tools så vidt jeg husker...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af KimEast, 5/5-2005 16:54 (#17)

Fino. Fundet. Og takker.. Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimEast, 15/5-2005 15:56 (#18)

Tålmodighed er som bekendt noget man skal være født med, og bruge, især her! - Så det må vi så have, alle. Jeg er forsinket, både her og der og allevegne. - er igang med flere ruter ang. signalopsætninger mv., og har VIST NOK også et privatliv Smile -- MEN den aktivitet er IKKE glemt! -- (men ret til ændringer i ruteføringen forbeholdes...) HÆH! Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Aktivitet svendborg banen Aktiviteter 3 23-04-2013 10:44
aktivitet Scenarios 4 31-12-2011 15:24