Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Problem med signal

Udskriv debat

Problem med signal
Skrevet af , 22/1-2005 18:54 (#1)

Jeg har et dumt signal problem,på SEO Final,jeg skal hente Passager ved spor 3 i Nyk.F.Men jeg har grønt lys,ikke rødt,og derfor kommer trafikken ikke ind til falster,de holder stille længere ude,hvad kan man her gøre Angry Grin
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

SV: Problem med signal
Skrevet af , 22/1-2005 19:59 (#2)

skal du kører på samme spor som det modgåene tog? hvis det.... er du nød til af lade det komme ind først.... så er det ligesom på en en sporet bane... så kan man ikke gør det helt rigtigt... det er også derfor der ligepludselig kan værer i en af de aktiviteter af et af togene er kommet 5 minutter for tidlig..... så har jeg måtte finde på et eller andet men helt præsit kan man ikke helt... jeg ved så ikke hvad der sker hvis man tilsætter ventetid ved en selv om sporet så ændre til det andet togs fordel? jeg fik den engang til af gå op... ved af min aktivitet gjorder som jeg ville.... men jeg kan finde noget af noget.. for jeg skal også have et tog i min nye aktivitet til af kører igennem en station hvor jeg skal holde og vente inde på et andet spor... ( det er inde på spor 2 i Mårøs ) OHJs mødested for nogen af afgangene
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af KimEast, 22/1-2005 21:34 (#3)

Hej.. ææhm, grønt lys og trafik-tog kan ikke komme ind? Du får vel ikke grønt lys i den retning trafiktoget er? det er jo en enkeltsporet bane dernede. hvis der er fri bane får du altid grønt, om du så skal vente 1 time på et eller andet. Eneste mulighed er at sætte 2 reverse-points midt på perronen i din rute. Så skiftes der først grønt når du er ankommet til perron. At det så kun virker engang imellem er en anden snak. Smile Hygge. KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af , 22/1-2005 23:48 (#4)

hvad ville der ske hvis man satte ventetid ved ens tog ( ville toge så ikke kunne få fri indkørelse hvis ventetiden er stor nok? ) jeg mener da jeg brugte Ventetid dengang da jeg lave en af de allerførste OHJ aktiviteter.... tilbage i sommeren.... der mente jeg da jeg brugte ventetid og ikke reverse-points?

men som sagt jeg kan ikke huske om det er sådan.... men jeg mener bare det var sådan...

Hilsen Lp2
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af KimEast, 23/1-2005 13:51 (#5)

Mener ikke "ventetid" spærrer signalet så det ikke viser grønt. Kræver jo at signalerne er programmeret så de kan genkende "waiting-points" fra blokken før selve signalet. Og dette mener jeg ikke at ha fundet noget af i de danske signaler Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af , 23/1-2005 14:28 (#6)

Jeg har prøvet det ene efter det andet,toget som skal ind til spor 3,bliver holdene lige nord for NYK.F,mens det tog som skal forlade spor 2 i NYK.F,for at køre mod Gedser bliver holdene,som jeg kan jo ikke køre,men jeg får grønt lys,mens den på spor 2 på rødt,men er sat til at køre et min.før andet tog kommer ind,og ca.20 sek.efter skal jeg køre,men virker ikke,så jeg dropper det projekt.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af , 23/1-2005 15:08 (#7)

jamen hvordan pokker har jeg så fået det jeg har lavet til min opdagtering på OHJ 1 til af virke..
Jeg har da lige fået lavet et 17 vognes Godstog der skal kører ind på Holbæk station hvor jeg holder og venter.... der bliver da rødt for mig..... og så når det er komme ind bliver der grøn?
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af , 23/1-2005 15:11 (#8)

prøv af få toget til af starte længere ud end det den ellerede er... og få den til af starte tidligere?... det virker nogen gange ved mine ting hvis det er... eller få den til af starte tidligere end det planlagte?

jeg plager aldrig af kunne få helt præsis tider på modgåene når de skal krydse eller kører på samme spor som mig...
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af KimEast, 23/1-2005 20:09 (#9)

Hej igen! jeg vrøvler vist lidt, men det skal der osse være plads til! WAITING POINT virker skam glimrende! hvis man altså placerer den lige før en PU, og ikke oveni PU. Man kan så gi den 10 sekunder, og det bevirker at der er plads til indkommende tog. MvH KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af , 23/1-2005 20:29 (#10)

men det forklar stadig ikke det af mit?.... det signal der var ved mig da jeg lavet det var da ikke et PU? det var da et normalt Indkørelsessignal der var ved mig... men det andet tog kom ind af lige vel?....

Synes selv det lyder underligt men det var ikke noget PU kan jeg da huske...
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af KimS., 23/1-2005 21:54 (#11)

Husk lige ( tror jeg nok ), at trafik tog skal starte mindst 3 blokke før evt. stationen og føres videre til efter næste station.
Det har også noget at gøre med, hvilket tog ( Player/trafik tog ), der har førsteret til sporet, har igen noget med tiden for
tilsætningen, at gøre
Så skulle det måske virke.

En ting vil jeg sige, en sporede strækninger er meget komplekse.

MSTS er en underlig størrelse, som mangler en hvis form for opdragelse ( uberegnelig ).

Som KimE har skrevet mindst 1000 gange, ( øhh, nå ikke.... jo s.. så ), har det noget med kodningen af signalet at gøre.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af , 23/1-2005 21:58 (#12)

Nej sludder... et udkørelses signal....
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af , 23/1-2005 22:03 (#13)

hmm.. kan det ikke lade sig gører hvis toget skulle startede ved stationen før... også få den til af optage så mange passagere af den ankommer til den station, playeren er på.. også derefter kan kører?.... men så afpasse det sådan så det ser ud til af den har været kørt derude fra og ind og passe tiden?

tror det var sådanne noget jeg gjorder på min første aktivitet ( ikke den jeg frigave men en jeg lavede for sjov tilbage i sommeren )
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af KimS., 23/1-2005 23:28 (#14)

Den starter på stationen før ( hvor den optager pass ), køre til den næste station, hvor den møder Player. Er det rigtig forstået?
Hvis ja, er det vel lige gyldigt, hvad den gør og laver, så længe du ikke kan se den.
Husk, et trafik tog skal først opføre sig normalt, når det kan ses, ellers kan det for den sags skyld, køre rundt på taget Wink
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af , 24/1-2005 15:52 (#15)

hmm ja jeg ved ikke.... jeg kan ikke få sådanne noget til af virke helt...... det er måske 25% chance jeg lave det på..... jeg lave den bare inde på stationen.... og hvis det er... af jeg skal se den kører ind på stationen... så prøver jeg af lave den så den starter så mange minutter tidligere end "Player" af man vil se den komme ind....
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af KimEast, 24/1-2005 22:54 (#16)

Hæhæ, man skal altså ikke lave et Trafik-tog (AI) der starter mere eller mindre lige ved I-signalet, det går der kun kos i. Man SKAL (som KimS skrev) starte MINDST et par blokke bagud, og er næste blok stationen før, så er det DER man starter sit AI-tog. )Og gerne før der). Tiden skal så afpasses, så AI toget kommer ind på DIN station mens du er der, og skal ud derfra feks. (Sådan har jeg lavet det i mine nyeste aktiviteter. Tog noget tid før systemet ville lystre!! HUH.. ) God vind.. Hygge. KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimS., 25/1-2005 02:05 (#17)

Prøv at lave en test, sådan bare for sjov og så til lollandsbanen, den kan nemlig vise lige nøjagtigt hvad det
hele handler om.
Krydsnings sted: Vordingborg.
Player start : Lundby
Slut : Et eller andet sted langt nede på Falster.
Standser Vordingborg og Nørre Alslev
Trafik start : ?
Trafik slut : Efter Lundby
Standser : Vordingborg og Lundby

Lav player, så den kommer ind på Vordingborg spor 2, start tid 12:00
Lav start trafik lige før Storestrømsbroen og ind på Vordingborg spor 1 og ud til Lundby, start 12:03
Hvad sker der og hvor mange blokke er der? Ikke godt vel?

Fint nok, det er os der bestemmer.
Start trafik før Nørre Alslev, Vordingborg som før og ud, start 12:00
Nu har vi mindst 3 blokke mellem start og Vordingborg. Nu sker krydsningen som den skal.

Sumarsumarum. Vil den ikke 1. gang ( eksempel 1 ), flyt da trafikkens start sted længere ud og bliv ved, til det lykkes.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af , 25/1-2005 08:51 (#18)

Hej Venner.

Ja det driller en del,selv på Lollandsbanen,men det lykkes med et par blokke fra,tak for hjælpen.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af KimEast, 25/1-2005 23:00 (#19)

Angående "waiting-point" igen igen: Tjaaa, MSTS har sin egen sjæl tror jeg, for hvis man er "sød ved den, så lystrer den". Man skal sætte den Waiting-dimz PÅ PU-signalet, så viser PU stop, selvom der er ledigt efter signalet, i de sekunder der er defineret. Men waiting-point skal sættes meget præcist, ellers virker det ikke Sad Hygge. KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af , 25/1-2005 23:09 (#20)

men hvad er det for en waiting-dimz? et skilt? eller sådanne noget
Brugers avatar

Begynder