Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Problem med Juletog ekstra del 1

Udskriv debat

Problem med Juletog ekstra del 1
Skrevet af rennil, 3/1-2005 22:25 (#1)

Hej og godt nytår

Jeg så lige, at der var kommet nye aktiviteter. Dem kastede jeg mig straks over, men løb ind i problemer.

Når jeg vælger DK2000 og juleekstra del 1 og trykker på pilen for at loade den aktivitet, så går det godt ca. halvvejen og så kommer der en lille pop-up boks, som siger:
Failed to find SMS file
File: ABnsCab.sms

Hvis jeg siger OK til det, så fortsætter msts med at loade, men så kommer næste problem, når den er færdig, for så får jeg at vide, at første del af ruten er gennemført og jeg er færdig.

På aktivitetens del 2 får jeg også pop-up boksen med samme tekst, men kan tilsyneladende godt køre aktiviteten - ihvertfald starter den da i cab'et på IC3

Jeg har kigget efter den efterlyste fil og den ligger i ABns - SOUND-mappen. Den er 48 kb stor og er fra 08-05-2001.

Hvad er der galt - er det en henvisning et eller andet sted, som er forkert eller mangler??

- og hvorfor får jeg at vide, at aktiviteten er gennemført inden den er begyndt.

Håber, at nogen kan hjælpe.

René
Brugers avatar
rennil

Lidt øvet

Antal indlæg: 23
Bopæl: Nordsjælland
Status:

SV: Problem med Juletog ekstra del 1
Skrevet af , 3/1-2005 22:56 (#2)

Prøv at koperer indholdet af mappen soun fa trainsmappen til mappen sound i msts. Det har jeg gjort og det virker tilsyneladende har ikke haft problemet siden

Bjarnek
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af Ricemann, 3/1-2005 23:01 (#3)

Hvis du udpakker og kører 1 del inden at du udpakker 2 del vil der ikke noget problem.... for at løse problemet udpak 1 del igen og du vil starte ved indkørselen vest for odense.
Når du så skal til at køre 2 del udpakker du så også den igen.

der er åbenbart en konflikt imellem de to player paths selvom de ikke hedder det samme....

ang. consist filer kan jeg ikke lige pt hjælpe da det ikke er min stærke side.
Brugers avatar
Ricemann

Meget øvet

Antal indlæg: 372
Bopæl: I huset imellem sporet og slottet.
Alder: 49
Status:

Venlig Hilsen Ricemann

Skrevet af KimS., 3/1-2005 23:13 (#4)

Nu kender jeg ikke aktiviteten, men det der beskrives er, at et eller andet loko, ikke kan finde den fil der hedder ABnscab.sms, der skulle ligge i lokomotivets soundmappe, det siger eng filen ihvertfald. Hvilket lokomotiv drejer det sig om?
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af Ricemann, 4/1-2005 03:21 (#5)

KimS. skrev: Nu kender jeg ikke aktiviteten, men det der beskrives er, at et eller andet loko, ikke kan finde den fil der hedder ABnscab.sms, der skulle ligge i lokomotivets soundmappe, det siger eng filen ihvertfald. Hvilket lokomotiv drejer det sig om?

I den 1. del er der 2 lokomotiver der bruger ABns, det er ME og EA i starten (odense) er der en ME som skubber Bn - ABns og Senere (Roskilde) er der flere gange man møder EA'ere som trækker Bn - ABns.

De ovenstående er ikke ikke player paths,

Den ABns jeg har download har også sin egen eng.fil, så jeg vil gætte på at den ABns. Rennil har, evt. mangler sin egen eng fil. (ABns.eng)

men det er kun et gæt.
Brugers avatar
Ricemann

Meget øvet

Antal indlæg: 372
Bopæl: I huset imellem sporet og slottet.
Alder: 49
Status:

Venlig Hilsen Ricemann

Skrevet af KimS., 4/1-2005 12:25 (#6)

Hvis DSB IC3 køre med eng filer fra AI pakken, bruges der DSB ABns sound til cabbet
I real life skulle der vist være rimelig stille for motorstøj i mfa og mfb ligesom i DSB ABns.
Der er ingen sound mappe i DSB mfa og mfb, men de 2 eng filer, vil gerne have sound fra ABns.
Du kan gøre 1 af 2 ting.
1) Kopier soundmappen fra DSB ABns til DSB mfa og mfb, for ifgl. eng. filerne, skal sound mappen ligge i samme mappe som eng. filen.
Eller.
2) I engfilerne, find følgende linie * Sound ( "ABnsCab.sms" ) * og erstat med denne * Sound ( "../../DSB ABns/sound/abnscab.sms" ) *, uden stjerner, så behøver soundmappen ikke ligge i DSB mfa og mfb, men DSB ABns skal være installeret.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af rennil, 4/1-2005 22:53 (#7)

Hej

Mange tak for de mange svar. Desværre er msts gået totalt og aldeles i baglås inden jeg fik afprøvet jeres ideer og råd, så den står vist på reinstall.

Jeg vender frygtelig tilbage, hvis jeg får nye problemer.

MVH

René
Brugers avatar
rennil

Lidt øvet

Antal indlæg: 23
Bopæl: Nordsjælland
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
MSTS Problem på ny PC Ruter 23 03-03-2011 20:12