Heej
Det er helt korrekt at serien rejseholdet, er baseret på virkelige kriminalsager. Ifølge det jeg kan læse når jeg læser om sieren, er det sager der har været inden for 10 år, så det er i igennem 90erne ihvertfald. Jeg har fundet hele to sager fra serien af, og frem til de virkelige igennem siden der hedder dragssager i Danmark. Bl.a. Branden på Bornholm hvor en skolelærer har sat ild til sin elskers hus, og konen er drabt i branden og datter overlever men overlever vist ikke. I den virkelig sag er hun Børnelæge og fra KBh så vidt jeg husker, viste også en dukomentar for nogle måneder siden om hende og sagen, hun er løsladt og gift i dag af det jeg sidst hørte via medierne. Serien skifter self. navne og kan da lave små ting om, men de laver ikke mere om end man kan genkende dem.
Der også en sag om to polske prostituret som finde si en lastbil kølerum, den sag er også ena f de nemme at genkende. Samt den sag hvor en prostituret findes drabt i sit hus ude ved en skov med hånden skåret af, hvor en politikker er blande tind i sagen. Den er også nem at genkende.
Så fiktion er det bestemt ikke, og har man fuldt ordenligt med og fulgt med hvad der er skrevet om siren ved man det også
Det er baseret åpå det virkelig rejsehold som blev nedlagt og deres arbejde og de sager, så fiktionen i det kan da være skuespillernes roller omkring deres privatliv, det skal jeg ikke kun sige.