Forum » Off Topic » Snik-Snak
Børnefri zone?

Udskriv debat

  Børnefri zone?
Skrevet af Bab, 18/1-2011 21:37 (#21)

Nu har jeg jo altid brugt Bab, og alle kender mig under det nick. Det er de færreste, som vil kunne genkende mig under mit rigtige navn, hvis jeg begyndte at bruge det. Det nick har jeg haft fra længe før jeg blev interesseret i tog-sim og er derfor ikke "opfundet" til formålet.

Desuden er Bab lige så genkendeligt som f.eks Knud, Thomas eller Tjalfe. Det kunne hurtigt skabe forvirring, hvis der var 5 som hed Knud herinde, hvilket dog ikke er muligt.

Desuden kan jeg tælle mindst 5.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
 
Redigeret af Bab, 18/1-2011 21:38


SV: Børnefri zone?
Skrevet af Tjalfe, 18/1-2011 21:47 (#22)

Bab skrev:
Nu har jeg jo altid brugt Bab, og alle kender mig under det nick. Det er de færreste, som vil kunne genkende mig under mit rigtige navn, hvis jeg begyndte at bruge det.


At du bruger Bab er sådanset ligegyldigt, men jeg bryder mig ikke om at snakke med folk, jeg ikke ved hvem er, ikke præsenterer sig selv eller har et signatur med sit navn.
Det virker mere troværdigt med et rigtigt navn, om det er et brugernavn er fuldstændigt ligemeget, bare man så på anden måde kan se, hvem man snakker med.
KH er en initialer (og afsluttede med fulde navn), Fuglsang er et efternavn (og han afsluttede med fulde navn) ThomasH har et efternavn med H, Steamhammer er et brugernavn (men afsluttede med fornavn) osv.
Hvem er de to, jeg ikke talte?

Og ja, jeg hedder Tjalfe ...
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: Børnefri zone?
Skrevet af Bab, 18/1-2011 21:57 (#23)

KH er initialer. Det ved du, fordi du kender ham. Fair nok.
Samtidig konkludere du, at min nick ikke er initialer, uden at vide, hvad jeg hedder?. Men jeg kan berolige dig med, at det ikke er mine initialer.

Og så sidder vi og skriver i et forum, hvor folk kan være hvem de vil, uanset om de kalder sig Gurli, togmanden eller Tjalfe. Du har ingen mulighed for at vide, om Knud hedder Knud, hvis du ikke ligefrem kender ham fra virkeligheden. Så det med troværdigheden kan ligge på et meget lille sted.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Børnefri zone?
Skrevet af Tjalfe, 18/1-2011 22:24 (#24)

Bab skrev:
KH er initialer. Det ved du, fordi du kender ham. Fair nok.
Samtidig konkludere du, at min nick ikke er initialer, uden at vide, hvad jeg hedder?. Men jeg kan berolige dig med, at det ikke er mine initialer.

Hvis Kaj IKKE havde en signatur med sit navn, ville jeg ikke ane, at det var ham. Men enhver kan da se et ret stort sammentræf mellem brugernavn "KH" og signaturen "Kaj A. Holdt". Det kræver vidst ikke den udvidede ledvogtereksamen, at gennemskue at det er en initialer han bruger.
At jeg så tilfældigvis har mødt ham adskillige gange, gør jo blot at jeg kan sætte et ansigt på ham, hvilket absolut også hjælper på troværdigheden, at folk ikke kun findes på internettet.

Hvad får man ud af, at bruge et forkert navn eller - som dig - være totalt anonym?
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: Børnefri zone?
Skrevet af Bab, 18/1-2011 22:33 (#25)

Nu kan jeg jo ikke se, at jeg er totalt anonym. Der står da Bab og det forbinder de fleste vel med mig?
Og jeg kan virkelig ikke se, at du kan få noget ud af, at jeg skrev Ib i min signatur. Det gør mig hverken mere eller mindre troværdig. Nogle vil vide, om det er mit navn eller ej. Men for størstedelen af dem som læser med i det her forum, vil det være en ligegyldig oplysning, som de ikke kan bruge til noget.

Men du skal være velkommen til at forsætte diskussionen alene. Det begynder at ligne en af de mange meningsløse tråde herinde, hvor folk bare bliver ved og ved og ved, fordi de kan. Ikke nødvendigvis fordi de kan bruge det til noget.

Bab

Ib
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Børnefri zone?
Skrevet af Tjalfe, 18/1-2011 22:39 (#26)

Bab skrev:
Men du skal være velkommen til at forsætte diskussionen alene. Det begynder at ligne en af de mange meningsløse tråde herinde, hvor folk bare bliver ved og ved og ved, fordi de kan. Ikke nødvendigvis fordi de kan bruge det til noget.

Er det ikke det vi andre kalder høflighed, at svare på de påstande, argumenter eller spørgsmål der bliver kastet imod een?
Du skal måske lære at feje for egen dør, før du fejer for andres. Hvis du ikke havde svaret mig, så var der ikke sket mere.

Fjols.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: Børnefri zone?
Skrevet af Roskildetognørden, 18/1-2011 22:43 (#27)

Godt nok er jeg ikke admin men kan vi ikke holde tonen på et pænt og diskutabelt niveu?
Brugers avatar
Roskildetognørden

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 8/11-2010
Alder: 27
Status:

"Små hjerner kopierer. Store hjerner lader sig inspirere"
Undskylder for eventuelle stavefejl.
"Smil til verden og verden smiler til digSmile"

SV: Børnefri zone?
Skrevet af Anonym Bruger, 18/1-2011 22:49 (#28)

Det var også ved at være for godt til at være sandt at det kun var mellem Oltimerklubben og Railworks.dk der var stridigheder. Ærgeligt, for det skræmmer nye brugere væk når hver eneste tråd ender i skænderier, og brugernes tid og kræfter går til dette, istedet for evt. udvikling af nyt dansk til togsimulatorerne.

Ingen nævnt, ingen glemt.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Børnefri zone?
Skrevet af Roskildetognørden, 18/1-2011 22:54 (#29)

Der burde laves en stor fælles side med små under sider til railworks, oldtimmerklubben os osv. Hvor vi kunne snakke sammen i stedet for at skulle have flere brugere for at snakke med folk fra de andre sider. Der kunne også være en stor billede side og en video sideSmile bare et godt forslag:-)
Brugers avatar
Roskildetognørden

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 8/11-2010
Alder: 27
Status:

"Små hjerner kopierer. Store hjerner lader sig inspirere"
Undskylder for eventuelle stavefejl.
"Smil til verden og verden smiler til digSmile"

SV: Børnefri zone?
Skrevet af knudbe, 19/1-2011 01:01 (#30)

andersj skrev:
Det var også ved at være for godt til at være sandt at det kun var mellem Oltimerklubben og Railworks.dk der var stridigheder.


Der må jeg altså lige protestere. Der er ingen stridigheder mellem Oldtimerklubben og RailWorks.dk - At vi ikke er enige om alt, betyder ikke at der er stridigheder. Vi har bare nogle meget forskellige meninger, men det skyldes nok mere uvidenhed end ond mening.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Børnefri zone?
Skrevet af KH, 19/1-2011 01:32 (#31)

Gang i jer! Var lige fraværende, for var ude i den virkelige verden og spotte lidt tog. Ja, sådan er jeg. Jeg er togspotter og tosset med tog. Tager gerne handsken op og står ved hvad jeg skriver...

fuglsng skrev:
Der er vist nogle af de "voksne", der har glemt, at det er "børnene", vi når vi bliver "gamle", skal leve af, det bliver dem der skal skifte ble på os, det bliver dem der bliver vores kunder, som Knud Paaske altid sagde til os chauffører, hvis vi havde problemer med de unge.


Hmm, den argumentation er sgu lidt tynd. Hvorfor skal useriøsitet, dumhed og uvidenhed sammenkoblet med at man er ung være en undskyldning for den opførsel. Jeg har været bruger herinde i mange år gennem tiden og der er sket en kedelig udvikling. Nogle tågehorn og meget påståelige personer har skræmt mange seriøse og gode tognørder væk der havde guld de gerne ville dele med hele Danmark, men nu kun øser ud af deres viden til en begrænset flok. Forummet er gået lidt død og det er fordi folk ikke gider useriøsiteten som vores kære 97-årige ven fra (angiveligt Roskilde) er et godt symbol på.

Hvis en venlig henstilling, hvilket jeg også fik i sin tid, bliver arrogant besvaret og straks sendes videre til administrator, så tager jeg bare næste skridt og det er en offentlig diskussion og jeg lægger ikke fingre mellem mere. At 'de unge skal passe os' holder bare ikke og det er ikke nogen som helt formildende omstændighed. At spørge om ting som jernbanen.dk, Google eller køreplanen kan svare på ved ét klik gavner ikke noget som helst forum.

Kartoflen skrev:
Hold da op! Nogle negative og overlegne attituder. Der er vel plads til alle herinde, som interesserer sig for tog..og også dem der ikke gør.


Må man ikke sige hvad man mener og synes? Hvorfor skal vi alle være enige, der er vel plads til alle herinde? Men som minimum skal man vel have en lille flig af interesse for tog eller noget i den retning? Hvis du er vild med motorcykler eller strik, så vil jeg mene man skal finde en anden side eller som minimum ikke blande sig i diskussioner man ikke ved noget som helst om.

Kartoflen skrev:
Jeg ved ikke hvorfor det skal gå folk på nervene med mange nye indlæg. Det er da altid rart med et aktivt forum!


Aktivt forum? Siden hvornår er tog-sim blevet et aktivt forum. Som jeg ser det er der en lille håndfuld overordentligt aktive medlemmer, hvoraf nogle kommer med mange ubrugelige og ligegyldige indlæg. Det ser jeg ikke som noget positivt.

Kartoflen skrev:
Nej, i skal glæde jer over den nye generation interrese og at der i det hele taget er nogle, som kan passe jer når i er for gamle til at passe jer selv!


Med den intelligens de udstråler, så tror jeg faktisk jeg vil være foruden den pleje. Hvis man tror der skal en HHX til for at blive lokomotivfører, så er det nok ikke SOSU man bliver, sååå..

ThomasH skrev:
Øhmm, et aktivt forum på en togside, med en masse indlæg der ikke handler om tog? Det giver ikke rigtigt mening i min verden. Smile


Enig!

ThomasH skrev:
Nu kender jeg Kaj, og han skriver det ikke for at være hverken negativ eller overlegen. Jeg tror blot han er træt af en masse indlæg som enten ikke giver mening eller som ikke giver nogen mening - og jeg tror, at det eneste det ender med, i et forum som er udsat for det her, er at de seriøse forsvinder og så dør forummet. Smile Og nu er forummet på tog-sim ikke voldsomt aktivt længere, så hvis der er flere seriøse der forsvinder så dør det da helt? Smile


Du tror rigtigt! Og jeg er desværre bange for du har ret i din sidste antagelse. Jeg havde lidt afskrevet tog-sim, men synes lige det tog lidt overhånd og ville lige prøve med en sidste opsang for at se om det kunne ændre på noget...

Roskildetognørden skrev:
SÃ¥ kan man jo bare lave en ny profil hvor du kan skrive fra mens du lyver om din alder?


Uddyb gerne hvad du mener. Jeg fatter det ikke lige!

Tjalfe skrev:
Eller alternativt kan man bruge sit rigtige navn og rigtige alder. "Roskildetognørden" 97 år bidrager ikke med at tage dig seriøst.


Enig! Stå ved hvad du siger, men hvis du vil tages seriøst så vis hvem du er eller have en alder man kan stole på i det mindste...

Bab skrev:
KH er initialer. Det ved du, fordi du kender ham. Fair nok.


Jeg beklager, men KAH var optaget. Jeg afslutter dog, som også er pointeret af andre, med mit navn og by. Mit nummer, adresse eller Facebook kan findes og verificerer min identitet og det synes jeg er det mindste man kan gøre. Jeg er ærlig og tager gerne de tæsk det giver..

Bab skrev:
Og så sidder vi og skriver i et forum, hvor folk kan være hvem de vil, uanset om de kalder sig Gurli, togmanden eller Tjalfe. Du har ingen mulighed for at vide, om Knud hedder Knud, hvis du ikke ligefrem kender ham fra virkeligheden. Så det med troværdigheden kan ligge på et meget lille sted.


Men hvorfor skal det være sådan. Hvorfor må det ikke være seriøst eller troværdigt? Jeg synes ikke det gør noget der kommer noget hjerne, seriøsitet og omtanke ind i forummet. Hvorfor skal man skrive noget bare for at skrive noget og ikke have noget på hjertet?
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk
 
Redigeret af KH, 19/1-2011 01:40

SV: Børnefri zone?
Skrevet af Roskildetognørden, 19/1-2011 07:52 (#32)

1 har ændret min alder tilbage.
2 det jeg mener med at man kan lave en ny profil så kan du jo bare oprette en profil og skrive fra den. Det birdrager dog ikke til seriøsitteten på forumet.
Brugers avatar
Roskildetognørden

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 8/11-2010
Alder: 27
Status:

"Små hjerner kopierer. Store hjerner lader sig inspirere"
Undskylder for eventuelle stavefejl.
"Smil til verden og verden smiler til digSmile"

SV: Børnefri zone?
Skrevet af KH, 19/1-2011 12:33 (#33)

Roskildetognørden skrev:
2 det jeg mener med at man kan lave en ny profil så kan du jo bare oprette en profil og skrive fra den. Det birdrager dog ikke til seriøsitteten på forumet.


Hvem skulle dog have interesse i at have to profiler herinde? Det giver jo ingen mening og som du siger, så bidrager det ikke til seriøsiteten i forummet.
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk

SV: Børnefri zone?
Skrevet af Ostseerailer, 20/1-2011 19:24 (#34)

Jeg har været med i den danske Trainsim community siden tidernes morgen hvor vi holdt til på train-sim.dk og kun havde en ommalet F7'er at rulle rundt med.
Efterfølgende blev jeg medlem her.
Mange husker mig som "Marc" Desværre har jeg ikke kunne logge ind på denne konto, da den mail som mit kodeord var tilknyttet til er lukket.

Men altså, jeg har været med fra starten, og som jeg kan se det, så er der mange årsager til at siden her ligner en sænkende skude. Men jeg vil sandelig også sige at "børne-indlæggene" ikke gør det bedre.

Problemet på denne side er, at folk aldrig har kunne blive enige.
Lige da MSTS var på sit højeste, var der nogenlunde ro. Jeg kan huske at vi mødtes hvert år på jernbanemuseet, hvor vi godt kunne være en stor gruppe på over 10 mennesker.
Disse tider lader til at være forbi.
Der har været for mange gniderier mellem brugerne, og dette har splittet forummet.

Visse personer her på siden har generelt udvist en meget hård og nedladende tone overfor andre medlemmer.
Når folk er (GYS!) kommet til at give en forkert oplysning, så er de nærmest blevet tromlet ned med enten sarkastiske bemærkninger eller kommentarer som "Det ved du ikke en skid om!" eller lign.
Det er sådan nogle kommentarer der skræmmer folk væk.

Jeg vil nu mene at forummet her altid har haft problemer med "børn" og ligegyldige indlæg. Jeg har sgu også selv skrevet noget vrøvl tilbage i 2001 da jeg først blev medlem.
Kan I slet ikke huske "R", KingBlackAss osv.?
Jeg tror forskellen fra dengang og i dag er, at der dengang var så mange aktive brugere, at de mindre useriøse indlæg blev overset.

Problemet i dag er, at de udgør størstedelen af forummet, og DET kan jeg godt forstå at folk bliver irriterede over.
Nogle lære, mens andre aldrig gør det.

men uanset hvad, så tror jeg aldrig vi skal regne med at få "det gamle forum" tilbage. Ikke så længe der er så mange andre simulatorer på markedet. MSTS er ikke længere noget samlingspunkt, og fællesskabet er nu levet til små grupper i stedet.

Det er en skam, men sådan går det jo med tiden.
Brugers avatar
Ostseerailer

Lidt øvet



Antal indlæg: 24
Tilmeldt: 15/8-2010
Status:


SV: Børnefri zone?
Skrevet af Steamhammer, 20/1-2011 22:20 (#35)

Ostseerailer skrev:
Jeg har været med i den danske Trainsim community siden tidernes morgen hvor vi holdt til på train-sim.dk og kun havde en ommalet F7'er at rulle rundt med.
Efterfølgende blev jeg medlem her.
Mange husker mig som "Marc" Desværre har jeg ikke kunne logge ind på denne konto, da den mail som mit kodeord var tilknyttet til er lukket.


Har du spurgt Admin om det Marc?
Tror da godt du kan få dit gamle nick tilbage!


Jeg kan huske at vi mødtes hvert år på jernbanemuseet, hvor vi godt kunne være en stor gruppe på over 10 mennesker.
Disse tider lader til at være forbi.


Det skyldes vel at museet kun holder åbent hus hvert andet år nu og jeg genkender ikke det du siger med at vi ikke kan møde 10 stykker. De sidste mange gange har der været en del flere end 10, men det er jo spredt over to dage, så måske derfor at du ikke oplever det.

Og vi fra Oldtimerklubben forsøger stadig at holde traditionen i hævd hver gang museet kalder og stiller op som hjælpere for museets gæster som gerne vil prøve en tog-simulator på museets pc'er.

Og heldigvis dukker der da stadig nogle af "de gamle" op hver gang og så får vi en hyggesnak f.eks. om dengang Trier, Thomas, jba, Peter, GeVe, C17, Frankenstein og alle de andre gamle, kørte løs på betachatten - ja man bliver helt nostalgisk... Smile


Jeg vil nu mene at forummet her altid har haft problemer med "børn" og ligegyldige indlæg. Jeg har sgu også selv skrevet noget vrøvl tilbage i 2001 da jeg først blev medlem.
Kan I slet ikke huske "R", KingBlackAss osv.?
Jeg tror forskellen fra dengang og i dag er, at der dengang var så mange aktive brugere, at de mindre useriøse indlæg blev overset.


Jo jeg husker udmærket "KongSortRøv", og de andre og du har nok ret igen Marc - de druknede i vrimlen, men i bund og grund var/er de jo ganske harmløse, så hvis man ikke bryder sig om bestemte personer, så kan man jo vælge enten at lade sig irritere af dem eller ignorere dem og bruge sin energi på noget mere fornøjeligt.


Problemet i dag er, at de udgør størstedelen af forummet, og DET kan jeg godt forstå at folk bliver irriterede over.
Nogle lære, mens andre aldrig gør det.


Det er jeg nu ikke enig med dig i!

Jeg syntes ikke det er værre nu end før i tiden, men det er jo igen som man lader sig irritere.

Og lige en slut-bemærkning i dette indlæg, som blevet meget længere end først tænkt:

På det gamle tog-sim var der en tråd hvor vi kunne præsentere os selv så de andre brugere kunne lære én lidt bedre at kende, måske det var en idé at lave sådan en igen?
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)


SV: Børnefri zone?
Skrevet af Tjalfe, 21/1-2011 12:21 (#36)

Ostseerailer skrev:Men altså, jeg har været med fra starten, og som jeg kan se det, så er der mange årsager til at siden her ligner en sænkende skude. Men jeg vil sandelig også sige at "børne-indlæggene" ikke gør det bedre

Det er min klae opfattelse, at tog-sim døde fuldstændigt for ca to år siden og var allerede der meget domineret af folk der troede de vidste alt, men faktisk kun skrev ganske få rigtige ting. Langt det meste var gætterier.

Lige da MSTS var på sit højeste, var der nogenlunde ro. Jeg kan huske at vi mødtes hvert år på jernbanemuseet, hvor vi godt kunne være en stor gruppe på over 10 mennesker.
Disse tider lader til at være forbi.
Der har været for mange gniderier mellem brugerne, og dette har splittet forummet.

Tror ikke det er pga. af gniderier. Mange af dem, der tidligere var meget aktive er nok blevet ældre og har mistet interessen for simulatore. Jeg har fx. ikke selv kørt nogen form for simulator de sidste 2-3 år. Og så har jeg været heldig at lære et par stykker at kende privat, og så har vi ikke det store behov for at mødes på Jernbanemuseet, hobbymesse og hvad der ellers er.

Visse personer her på siden har generelt udvist en meget hård og nedladende tone overfor andre medlemmer.
Når folk er (GYS!) kommet til at give en forkert oplysning, så er de nærmest blevet tromlet ned med enten sarkastiske bemærkninger eller kommentarer som "Det ved du ikke en skid om!" eller lign.
Det er sådan nogle kommentarer der skræmmer folk væk.

Når en person gentagende gange har skrevet ukorrekte, ligegyldige, eller gætterier bliver JEG irriteret. Og man kan jo se, at jeg åbenbart ikke er alene om. Der er nogle der har fået mange "huk" herinde - nogle forstår det, og andre køre videre i den samme elendige rille.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: