Forum » Microsoft Train Simulator X » Generelt
RYGTE (MSTS2 & FSX)

Udskriv debat

  RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af Bab, 23/1-2009 21:06 (#1)

Rundt omkring på nettet de her dage, skrives der om, at ACES som står bag Flight Simulator og den kommende MSTS2 er blevet lukket, i forbindelse med den nedskæring på 5000 mand, som Microsoft er igang med.

Hvis RYGTET er sandt, så vil vi ikke se mere MSTS eller Flight Sim fremover fra den kant.

Jeg håber virkelig, at det er en "and", for ellers ser fremtiden skidt ud, hvad simulatorer angår.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes


SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af jorgenandersen, 24/1-2009 03:29 (#2)

Jeg skal pröve at trykke på de kontakter jeg har ved Microshaft, ingen garantier!

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af Bab, 24/1-2009 17:09 (#3)

Det skulle være officielt nu, ifølge det her link: http://uk.pc.ign.com/articles/947/947...Sid=947737

Microsoft Confirms Aces Closure
Studio responsible for Flight Simulator shut down amidst layoffs.
by Jason Ocampo
US, January 23, 2009 - Microsoft has confirmed the closure of Aces Game Studio, the internal development studio responsible for Microsoft Flight Simulator. Flight Simulator is one of the company's oldest product lines, stretching back more than 20 years. The closure came amidst the company's first major layoffs in its history, announced on Thursday. Approximately 5,000 Microsoft employees will be laid off; around 1,400 were cut immediately, with the remainder to but cut over the next 18 months.

In a statement, Kelda Rericha of Edelman, Microsoft's public relations firm, said that the decision was made within Microsoft's Internal Entertainment Business "to align our people against our highest priorities."

The closure of Aces marks the shuttering of another major developer within Microsoft Game Studios. Since September of 2007, the company has shut down FASA Studio (Crimson Skies: High Road to Revenge, MechWarrior 4: Mercenaries, and Shadowrun), announced the closure of Ensemble Studios (Age of Empires), and Carbonated Games (Hexic HD, Uno). In addition, Bungie, the studio responsible for Halo, left Microsoft Games Studios and became an independent studio, though Microsoft does maintain an ownership stake in it.

Does this mean the end of the Flight Simulator franchise? According to Rericha, "We are committed to the Flight Simulator franchise which has proven to be a successful PC based game for the last 27 years. You should expect us to continue to invest in enabling great LIVE experiences on Windows, including flying games, but we have nothing specific to announce at this time."



Så forventningen om en ny tog simulator til jul er nok udsat på ubestemt tid.

Jeg vil prøve, om jeg kan finde andre bekræftigelser på det.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af knudbe, 25/1-2009 10:33 (#4)

Hmmm... jamen så må vi jo sætte vores lid til RS bliver opnormeret - i hvert fald fra de der kan levere addons som materiel, ruter og alt det andet "fyld".
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af clauslr, 29/1-2009 12:06 (#5)

For fanden da også, ikke igen!

Det er jo ulven kommer, ulven kommer, det her. Ulven i det her tilfælde er selvfølgelig er MSTS2.

Det er øv! at blive indet om at ens hobby ER en niche.
Brugers avatar
clauslr

Medlem



Antal indlæg: 126
Tilmeldt: 15/4-2004
Bopæl: Rødovre
Alder: 51
Status:

Mvh Clauslr

SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af jorgenandersen, 30/1-2009 02:35 (#6)

Man kan jo håbe at nogen vil tage over herfra og köbe stumperne fra Mikroblöd..... det var så bare et fromt önske!

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af egon.weber, 30/1-2009 04:32 (#7)

ja, microblød er sq ikke til spil, de har nok i styreprogrammer, gid en seriøs spiludgiver købte de sørgelige rester!
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af sernung, 30/1-2009 23:17 (#8)

Jeg har lige set denne artikel på nettet, så der er måske håb endnu?

Af Christopher Vincent Hammer
torsdag 29. januar 2009, 14:08

Efter at Microsoft for nyligt meddelte at de fyrede 1.400 medarbejdere, deriblandt chefen hos ”Games for Windows”, har de nu annonceret, at man allerede har fundet en ny mand på posten. Det bliver Ron Plesner, der indtil nu har haft sit virke i Microsoft Entertainment and Device, der tiltræder stillingen, og skal tage sig af den interne udvikling og udgivelser af Windows-baserede spil.
Specielt de nedskæringer i afdelinger der havde fokus på PC som platform, har givet anledning til skepsis over for Microsoft, da mange i forvejen var sikker på, at Microsoft var ved at rykke fra PC’en, for at koncentrere sig om deres XBOX 360.
Dette afviser Microsoft, og fortæller at man vil fortsætte med at fokusere på PC’en og Windows som en første-klasses spilplatform, herunder online-spil, Games for Windows Live, MSN Games og Messenger spil, og nye spil til Windows udviklet af Microsoft Games Studios. :lol:

hilsen
Sernung
Brugers avatar
sernung

Lidt øvet



Antal indlæg: 19
Tilmeldt: 14/6-2006
Bopæl: Brøndby
Alder: 71
Status:


SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af knudbe, 31/1-2009 00:27 (#9)

Hmmm... ja, man kan jo altid håbe, men lige nu sætter jeg ikke næsen op efter noget som helst før vi er meget tættere på en udgivelse.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af jorgenandersen, 31/1-2009 02:52 (#10)

Jeg har talt med nogle af de kontakter jeg har indenfor spilindustrien, og de siger noget i retning af hvad artiklen overfor siger, men intet definitivt endnu.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af clauslr, 31/1-2009 14:02 (#11)

http://tsinsider.com/Articles/AboutTS...tAces.aspx

Nu er der også blevet skrevet noget på MSTS2 siden. Udskudt på ubestemt tid Sad
Brugers avatar
clauslr

Medlem



Antal indlæg: 126
Tilmeldt: 15/4-2004
Bopæl: Rødovre
Alder: 51
Status:

Mvh Clauslr

SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af Bab, 1/2-2009 22:38 (#12)

Ja afdelingen som laver det, er lukket ned. Men jeg tror ikke, at de finder en stor skraldespand, og smider det store stykke arbejde ud, som de har lavet. Det kommer nok i et stort arkiv, og MÅSKE bliver det taget frem på et senere tidspunkt. Måske ikke. Men vi kan kun krydse fingre, da der mangler en konkurrent til KRS.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af jorgenandersen, 2/2-2009 01:21 (#13)

Jeg har også hört noget om at X-planes skulle være inde i billedet.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af egon.weber, 2/2-2009 04:51 (#14)

Ja uden konkurent, ender krs op i ea-gameregi, ingen under eller bedre, og intet ved siden af, og så stiger priserne. Jeg har ikke krs, men frygter da bare den manglende udvikling fra microsoft, de snorker sq i timen :evil:
windows7 er da vigtigere for dem end et spil, med begrænset brugerflade.
1, man skal have interesse for tog, det er ikke alle der har det, men et styresystem, hvem har ikke det???
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af Ghosttrain, 2/2-2009 08:11 (#15)

Der er da vist én der ikke ved hvad han taler om Grin , Rail simulator har INTET at gøre mere med hverken Kuju elle EA. De har løsrevet sig og hedder nu RSDL Grin Cool Grin Og priserne har ikke bestilt andet end at falde på KRS det seneste års tid. Lige en ting mere. En ny MSTS 2 vil formodentligt kræve store mængder PC kraft at køre lige som RailWorks. Dette i sig selv vil udelukke mange brugere for at køre den, både almindelige brugere, rutebyggere og 3D-designere. Sidst men ikke mindst har jeg en sjov fornemmelse af at INTET af det gamle rullende udstyr umiddelbart lige kan bruges i en ny MSTS.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<
 
Redigeret af , 14/10-2009 08:32

SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af Thomas_, 2/2-2009 09:12 (#16)

egon.weber skrev:
1, man skal have interesse for tog, det er ikke alle der har det, men et styresystem, hvem har ikke det???


Jeg tror det de færreste der interessere sig for styresystemet.. Det er noget der bare er der, og så bruger man det, men for de flestes vedkommende, rager det dem en papand om det er vista eller XP..
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af Bab, 2/2-2009 12:18 (#17)

Frankenstein skrev: Der er da vist én der ikke ved hvad han taler om Grin , Rail simulator har INTET at gøre mere med hverken Kuju elle EA. De har løsrevet sig og hedder nu RSDL Grin Cool Grin Og priserne har ikke bestilt andet end at falde på KRS det seneste års tid.


Jeg tror heller ikke på, at priserne stiger. Men jeg er bange for, at den længe ventede MK3 lader vente på sig, når de ikke bliver pustet lidt i nakken.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af Ghosttrain, 2/2-2009 13:31 (#18)

Man kan vel også se det på den måde, at når der ikke er nogen der ligefrem puster dem i nakken, så er der mere tid til en bedre og mere gennemarbejdet pakke. Smile
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af carlove, 2/2-2009 14:07 (#19)

Jeg giver Erich ret, man skal nu slå koldt vand i blodet og se tiden an der er ingen grund til at hoppe med på "Hysterivognen" hellere noget virkeligt gennemarbejdet end noget der er jasket igennem på grund af konkurrenterne som alligevel ikke er der.
Så tag nogle dybe indåndinger "toget holder stadig ved perronen".
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove


SV: RYGTE (MSTS2 & FSX)
Skrevet af totte, 13/10-2009 23:19 (#20)

Brugers avatar
totte

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 31/7-2004
Alder: 78
Status:

MVH Totte
Bygger MSTS-rutt Trollhattan_2 http://www.e-buzz.se/forum/showthread...p;page=171
Bygger RW-rutt Trollhattan http://www.e-buzz.se/forum/showthread...amp;page=9

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Kommer der en msts2? Andet 12 23-12-2008 18:02
hvor mange hvil købe msts2 Aktiviteter 4 06-01-2005 19:47
msts2 Andet 11 06-11-2004 13:17
MSTS2 er innstilt Andet 60 09-09-2004 00:05
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: