Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
IC4 kommer snart

Udskriv debat

  IC4 kommer snart
Skrevet af trnielsen, 20/5-2009 19:09 (#1181)

Det kan på ingen måde udelukkes at kontrakten bliver annulleret. Dette med baggrund i at der kommer til at gå mindst et år mere inden det næste togsæt kommer (hvis det kommer) til Danmark.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af SJakobsen, 20/5-2009 19:13 (#1182)

Det bliver nok svært, dyrt for DSB. Lad os nu se om dette ikke er en udemærket løsning
Brugers avatar
SJakobsen

Meget øvet



Antal indlæg: 459
Tilmeldt: 6/2-2005
Bopæl: Horsens
Alder: 34
Status:

Jakobsen

SV: IC4 kommer snart
Skrevet af trnielsen, 20/5-2009 19:24 (#1183)

Det der skal gøres med dem efter min mening er:

1: Fjern Iveco-motorerne og sæt andre motorer i af sammen type som dem der sidder i IC3.

2: Ændre fronterne til samme type som IC3, IR4 og privatbanernes IC2, så de kan sammenkobles med disse

3: Skift softwaren ud så det italienske erstattes med noget andet fra samme leverandør som til IC3.

4: Sæt strømaftagere på så de kan køre på El på elektricificerede strækninger.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: IC4 kommer snart
Skrevet af Sølvpilen, 20/5-2009 19:35 (#1184)

I pressemeddelelsen fra i formiddags, nævnte Søren Eriksen at det nye software, skulle være noget magen til det i IC3, så den del er da muloghed bliver da muligvis realiseret.
Brugers avatar
Sølvpilen

Meget øvet



Antal indlæg: 273
Tilmeldt: 29/11-2008
Bopæl: Århus
Alder: 35
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af trnielsen, 20/5-2009 19:44 (#1185)

Mht. til punkt 4 omkring strømaftagere er det de amerikanske NH (New Haven) FL9-lokomotiver som har givet mig idéen. FL9 var en lokomotivtype som var beslægtet med de øvrige F-modeller fra GM EMD (FT, F2, F3, F7, F9, FP7 og FP9). Normalt har F-modellerne to-akslede boggier, hvor den bageste bageste boggie på FL9 var 3-akslet af hensyn til strømatageren. Sttrømaftageren bruges når der køres på strækninger med strømskinner i centrale dele af New York. Her kan man så opleve et diesellokomotiv som et El-lokomotiv. FL9 blev fremstillet i 60 eksemplarer.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: IC4 kommer snart
Skrevet af Marc, 21/5-2009 00:27 (#1186)

Nu når du nævner strømskinner.
Der har jeg længe spekuleret over en ting. Hvor meget ville det egentlig koste at anlægge strømskinner fremfor master ved en evt. elektrificering? Det har fungeret i andre lande uden problemer. Dog er det kun få lande som England, hvor man rent faktisk benytter det på hovedstrækninger. Ved at Eurostar er ombygget til at kunne køre på strømskinner.

I forbindelse med en fremtidig elektrificering af Øst og Nordjylland ville jeg umidbart mene, at man nemmere kunne ombygge de eksisterende IC4-tog til el-drift hvis man benyttede sig af strømskinner.
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af trnielsen, 21/5-2009 00:42 (#1187)

Strømskinner bruges normalt ikke til strømspændinger som 15 kV og 25 kV. For 25 kV´s vedkommende er sikkerhedsafstanden 5 meter til nedfaldne køretråde. Når det drejer sig om nedfaldne højspændingsledninger er sikkerhedsafstanden 25 meter. I undergrundsbaner som for eksempel Berlin, London og New York er spændingen omkring 750 Volt.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: IC4 kommer snart
Skrevet af KIJ, 21/5-2009 16:55 (#1188)

Jeg forstår ikke al den miljø-snak, den er fuldstændigt malplaceret. Miljøpåvirkningen fra IC4-tog og andre tog er lav nok, som det er, så lad os nu få tog på skinnerne, og så kan vi tage miljøsnakken derefter. Der er andre steder hvor penge på miljø kan bruges bedre end i tog. Selvfølgelig skal man elektrificere resten af skinnenettet, men det er en helt anden diskussion, eftersom det ikke kommer til at ske inden for de første 10 år, selvom man tog beslutningen nu. Det er ikke en relavant diskussion i denne tråd.
Om man på et senere tidspunkt vil udskifte motorerne i IC4, så gør man det, men jeg syntes nu alligevel man skal lade de motorer sidde som de er, indtil toget er kørende og i drift. Der skal ikke flere komplikationer ind i det projekt nu. Det skal bare være færdigt.

Syntes det er glædeligt at der er sket fremskridt, og at DSB har fået erstatning. Når man får 2,25 millarder tilbage af en ordre på 5,4 milliarder, har man sgu et meget godt bevis for, at man ikke kunne have gjort ret meget anderledes. Eftersom fejlretningen nu bliver varetaget i Danmark, bør kvaliteten af arbejdet også blive bedre, det er trods alt det vi danskere er kendt for. Samtidig får vi nye arbejdspladser til Danmark, hvilket også er meget positivt.
Brugers avatar
KIJ

Lidt øvet



Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 26/8-2005
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af MX-Lokomotivet, 21/5-2009 17:09 (#1189)

Hej...

Der må jeg nok være enig med KIJ...

Kørestrøm skal vi nok ikke regne med bliver lavet indenfor 10 år...

det er ikke noget som der bare sådan bliver lavet.. så det kommer til at tage sin tid... desuden så er det fint nok at IC4´er kommer ud og køre... det er kun godt at arbejdet kommer til landet nu... især i denne tid... så er det rigtig godt at vi selv overtager en del af opgaverne på IC4´erne...
Brugers avatar
MX-Lokomotivet

Medlem



Antal indlæg: 126
Tilmeldt: 23/11-2008
Bopæl: Vig
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af Sølvpilen, 21/5-2009 17:42 (#1190)

KIJ skrev: Jeg forstår ikke al den miljø-snak, den er fuldstændigt malplaceret. Miljøpåvirkningen fra IC4-tog og andre tog er lav nok, som det er, så lad os nu få tog på skinnerne, og så kan vi tage miljøsnakken derefter. Der er andre steder hvor penge på miljø kan bruges bedre end i tog. Selvfølgelig skal man elektrificere resten af skinnenettet, men det er en helt anden diskussion, eftersom det ikke kommer til at ske inden for de første 10 år, selvom man tog beslutningen nu. Det er ikke en relavant diskussion i denne tråd.
Om man på et senere tidspunkt vil udskifte motorerne i IC4, så gør man det, men jeg syntes nu alligevel man skal lade de motorer sidde som de er, indtil toget er kørende og i drift. Der skal ikke flere komplikationer ind i det projekt nu. Det skal bare være færdigt.

Syntes det er glædeligt at der er sket fremskridt, og at DSB har fået erstatning. Når man får 2,25 millarder tilbage af en ordre på 5,4 milliarder, har man sgu et meget godt bevis for, at man ikke kunne have gjort ret meget anderledes. Eftersom fejlretningen nu bliver varetaget i Danmark, bør kvaliteten af arbejdet også blive bedre, det er trods alt det vi danskere er kendt for. Samtidig får vi nye arbejdspladser til Danmark, hvilket også er meget positivt.


Gode pointer. Tingene er som de nu engang er. Electrificering kunne alligevel ikke fungere som en akut plan-b.
IC4 burde bare have været en elektrisk løsning fra starten, i forbindelse med den electrificering man var ved at forberede, som så desværre blev droppet igen.
Brugers avatar
Sølvpilen

Meget øvet



Antal indlæg: 273
Tilmeldt: 29/11-2008
Bopæl: Århus
Alder: 35
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af Anonym Bruger, 21/5-2009 19:22 (#1191)

I dagens udgave af BT stod nogle af de fejl IC4 remset op, som fx. at catering-liften ikke kan benyttes under kørsel da lågen kan springe op uden varsel, og udgøre en sikkerhedsrisiko.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: IC4 kommer snart
Skrevet af erik-i-usa, 22/5-2009 02:07 (#1192)

"Meanwhile, back in Southern California..."


L.A. officials weigh exclusive deal with Italian rail firm

A redevelopment agency vote today could set the stage for AnsaldoBreda to build a manufacturing plant in downtown L.A.'s future green corridor.

By Maeve Reston

May 21, 2009

Los Angeles redevelopment officials are drawing closer to an agreement with an Italian rail car company that hopes to build a manufacturing plant on a prized city site east of downtown.

The company, AnsaldoBreda, is angling for a $300-million contract with the Los Angeles County Metropolitan Transportation Authority to build 100 light-rail cars, some of which would be used for the expansion of Metro's Gold and Expo lines.

The company proposed the Los Angeles-based plant and a corporate headquarters earlier this year, when it learned that MTA staff had criticized the firm's performance on a previous 50-car contract. By creating up to 650 full-time jobs in Los Angeles, AnsaldoBreda hopes to improve its odds of securing the new contract.

The city's Community Redevelopment Agency board, whose members are appointed by Mayor Antonio Villaraigosa, is slated to vote today to authorize an exclusive agreement that would set the stage for AnsaldoBreda to build on a parcel near 15th Street and Santa Fe Avenue in the city's industrial core.

The mayor hopes the city-owned site could serve as southern anchor for a green corridor that would attract clean technology companies to Los Angeles.

As the city struggles with 12% unemployment, approval from the redevelopment board could increase pressure on members of the MTA board to agree to the 100-car deal with AnsaldoBreda as early as next week's meeting.

In March, the MTA's former chief executive, Roger Snoble, advised the board to seek bids from other rail companies for the 100 cars, because AnsaldoBreda's cars had arrived late and 5,000 to 6,000 pounds overweight, he said.

With the backing of the Los Angeles County Federation of Labor, Villaraigosa, the MTA board chairman and a board ally successfully brokered a two-month reprieve to give the MTA's incoming chief executive time to review the rail company's performance.

AnsaldoBreda officials have said MTA's problems with the initial 50 cars stem from changes requested by the agency.

Officials at the Community Redevelopment Agency have stressed that an agreement with AnsaldoBreda hinges entirely on the MTA's decision.

The exclusive agreement under discussion sets out a 50-year lease with AnsaldoBreda for 14 acres of the 20-acre site -- allowing the city to pursue additional tenants.

Redevelopment officials are also seeking a series of guarantees from AnsaldoBreda to ensure that the company follows through with its promise to build an environmentally friendly plant on the site, a formerly contaminated parcel that the city purchased from the state in 2008 for $14 million.

AnsaldoBreda, which would be eligible for sizable state and federal tax breaks in that industrial zone, would agree to pay $906,000 in rent annually to the city, and would make a nonrefundable rent payment of $15.1 million up front, allowing officials to pay off the loan they got to purchase the property.

City officials said the company could face $35 million in penalties if it did not complete the project.




http://www.latimes.com/news/local/la-...9343.story


Et utroligt selskab. Cirkus flytter til Californien!
Brugers avatar
erik-i-usa

Begynder



Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 22/5-2009
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af Gonzo, 22/5-2009 02:33 (#1193)

Ladies and Gentlemen
May I present the flying trainpets
The Ansaldo Brothers
:lol: :lol:

Vh
Markus
Brugers avatar
Gonzo

Medlem



Antal indlæg: 74
Tilmeldt: 24/9-2007
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af erik-i-usa, 22/5-2009 07:35 (#1194)

Dagens vittighed:

http://www.keeplajobsontrack.com/

:roll:
Brugers avatar
erik-i-usa

Begynder



Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 22/5-2009
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af kenkari, 22/5-2009 14:31 (#1195)

For 5 minutter siden så jeg et IC4-tog syd for Horsens på vej mod nord, var det prøvekørsler?
Brugers avatar
kenkari

Meget øvet



Antal indlæg: 276
Tilmeldt: 16/12-2007
Bopæl: Ballerup
Alder: 30
Status:

vh
Kenny

SV: IC4 kommer snart
Skrevet af FC-leder, 22/5-2009 14:58 (#1196)

kenkari skrev: For 5 minutter siden så jeg et IC4-tog syd for Horsens på vej mod nord, var det prøvekørsler?


Ja, M6241 (Od-Ar).
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 46
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af AndreasM, 22/5-2009 23:42 (#1197)

trnielsen skrev: Mht. til punkt 4 omkring strømaftagere er det de amerikanske NH (New Haven) FL9-lokomotiver som har givet mig idéen. FL9 var en lokomotivtype som var beslægtet med de øvrige F-modeller fra GM EMD (FT, F2, F3, F7, F9, FP7 og FP9). Normalt har F-modellerne to-akslede boggier, hvor den bageste bageste boggie på FL9 var 3-akslet af hensyn til strømatageren. Sttrømaftageren bruges når der køres på strækninger med strømskinner i centrale dele af New York. Her kan man så opleve et diesellokomotiv som et El-lokomotiv. FL9 blev fremstillet i 60 eksemplarer.

Ja det er sq da også flot at sammenligne et elektrisk/dieselelektrisk lokomotiv, med et dieselmekanisk togsæt! Måske skulle du bare holde op med at sidde og udtænke dine egne super gode idéer ligesom resten af DK, og så lade dem der ved noget om tingene, tage sig af det. En strømaftager på taget af IC4, ville så også kræve at du satte elektriske traktionsmotorer i, fandt plads andet steds i toget til dieselmotorerne, som så også skal have en generator på, og opbygger en mellemkreds og komponenterne i tilhør til denne.

ICE-TD ville være et langt bedre bud til et "hybrid"(diesel og el) togsæt...
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af Thomas_, 23/5-2009 00:40 (#1198)

ICD-TD er jo også bygget op på samme måde som ICD-T, så det ville være oplagt at sætte en transformer vogne ind og så bruge det som et hybridtog. Grin
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af ic3dk, 25/5-2009 12:41 (#1199)

Hvad der tidligere var benævnt som et Hurtigt Lyn, er nu blevet officielt døbt Nonstop Ekspres og vil kører fra K 10 med IC4.

Læs mere her:
http://kortlink.dk/dsb/6n8r
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:



SV: IC4 kommer snart
Skrevet af IntercityDK, 25/5-2009 14:42 (#1200)

IsoNick skrev: Hvad der tidligere var benævnt som et Hurtigt Lyn, er nu blevet officielt døbt Nonstop Ekspres og vil kører fra K 10 med IC4.


Jeg syns det lyder som et fin ide, men vil det så ik bare ende op med, at flere af de resterende afgange får længe rejsetid, hvis de skal vige for et gennemgående nonstop tog? Eller måske et såkaldt nonstop tog bare får lov at holde for rød ude på linien istedet for et par stop på nogle stationer for at få toggangen til at flyde jævnt Grin ?!
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Stjernejul i Vig St. - pjerrot og Nisser kommer med tog? Real-Life-Tog 7 06-12-2009 13:24
Microsoft Train Simulator 2 kommer! Andet 6 31-10-2009 19:23
Snart forår... Snik-Snak 18 02-03-2009 15:58
Kineserne kommer Modeltog 7 27-01-2009 11:11
Kommer der en msts2? Andet 12 23-12-2008 18:02
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: